Wednesday, February 16, 2011

"BZ nye....."

Seperti kebiasaan, chat di ym m'jd medium utk aku b'hubung dgn mereka2 apabila diri ini dalam kebingungan. huhu.... mmg x boleh kalau 1 hr x kacau mereka... tp, ini bkn semata-mata utk mengganggu.. malah ini adalah kerana aku ingin melepaskan segala benda yang mengganggu di benak fikiranku apabila diri ini terasa seperti tidak berdaya lagi.. huhu... dan mereka2 selalu memberiku respons yg positif di saat aku memerlukan mereka... contohnye,mereka selalu memberi nasihat dan tazkirah kpd diri ini tika diri ini dalam kealpaan.. thanx to u all... huhu....


sejak kebelakangan ni, diri ini kurasakan sudah terlalu sibuk dengan assignment, program, meeting dan lain2... hal ini membuatkn diriku menjadi alpa kepada beberapa perkara dan memberikan impak kepada diri ini. selalu sahaja aku menjadi tidak bermaya dan hilang motivasi. kerana itu, aku memerlukan mereka sebagai pendampingku... alhamdulillah.... mereka amat baik padaku.... aku syg mereka... mereka selalu m'ingatkn diriku supaya tidak lupa daripada mengingati ALLAH s.w.t....


aku selalu mengeluh apabila diberikan banyak tugasan dan dalam masa yang sama perlu melaksanakan tanggungjawab yang sudah diberikan. sehingga ada seorang insan yang telah menyedarkn diriku daripada terus mengeluh dan mengeluh.. katanya padaku......


"dahulu Rasulullah jd pemimpin negara, dlm mse yg sme memimpin pasukan perang, dlm mse yg sme jd suami, dlm masa yg sme jd ayah, dlm mse yg sme jd shbt & paling penting, dlm mse yg sme Rasulullah bwk dakwah islam... tp rasullullah x pernah anggap tu bebanan... kte nye ujian sket je klau nak banding dgn rasulullah.... bukan nye kne angkat pistol pun... ramai je yg bz program, bz stdy tp sgt lah sket nk ingt Allah.... sgt lah kedekut utk spend time beribadah....p'ingatan utk dr kita semua...jgn tensen k..mslh kte ni x sebesar mslh rasulullah dlu...insyaAllah ada penyelesaian.... Allah kan ada..  cheer up okay... :)"


dan sekarang aku sedar.... walau sesibuk manapun kita, jangan lah kita m'abaikan perkara2 wajib lebih2 lg untuk kita meluangkan masa untukNYA.... jgn jadikan bz ngan program n study sbg alasan untuk kita tidak melaksanakan perkara yang wajib itu.... apa yang kita rasakan sekarang hanyalah secebis daripada apa yang rasulullah rasakan dahulu....  ALLAH maha pemurah... mintalah pertolongan drpdNYA dan janganlah kita menyombongkan diri... sesungguhnya ALLAH murka pada mereka yang menyombong diri... sekian untuk entry kali ini... wasalam....

No comments: