Saturday, January 8, 2011

sem 2 suda.....

          Pada 31/12/10 yang lepas, aku memulakan perjalan untuk kembali ke UTM sebagai persediaan untuk memulakan sesi baru. Walaupon sesi baru akan bermula pada 3/1/11, tetapi aku perlu pulang awal ke UTM kerana aku perlu menghadiri satu bengkel mengenai pengurusan  JKM dan kolej. Pagi itu aku dan beberapa orang ahli keluargaku telah memulakan perjalanan seawal pukul 9.00 pagi lebih kurang. Kebiasaannya perjalanan itu akan mengambil masa lebih kurang 3-4 jam dari selangor ke johor bahru. Pada sangkaanku, aku akan tiba di UTM lebih awal dari sahabat2ku yang lain kerana mereka bertolak lebih lambat daripadaku. Akan tetapi, aku merupakan orang yang terakhir sampai ke UTM antara sahabat2ku pada hari itu. Sebabnye, kami mengambil peluang untuk singgah ke rumah makcik yang terletak di muar. hehe.... Kemudian, mereka singgah ke Danga Bay dahulu sebelum menghantarku pulang terus ke UTM. Sebelum tiba ke Danga Bay, puas kami pusing2 satu JB ni tapi masih tidak menjumpai lagi jalan yang menghala ke Dangan Bay.. haha... memang penat... Aku kesian kat dorang tapi nak wat macam mane, aku pon tak ingat jalan daa... haha.... so main redah jela... Akhirnye berjaya juga sampai ke Danga Bay... ni die aku kepilkan gambar nye....
ni gambar mak ngan kakak aku...

kt sini singgah minum jap.. huhu...

yang ni lak 2 orang anak buah aku.. entah ape dorg wat aku pon x taw.. huhu...

         Masa kat Danga Bay tu, aku kol en. syamsul untuk bagi tau yang aku mungkin akan sampai malam tu... Nasib baik aku kol die, kalau tak aku tak tau pon yang malam tu da mula meeting. So maghrib tu juga aku sampai ke UTM.  Luckily Danga Bay tu dekat je ngan UTM. Kesian pula aku tengok family aku macam rushing2 disebabkan aku... hm.... So lepas maghrib tu kami g makan kejap kat arked meranti. Tapi tak tahu kenapa aku tak boleh langsung nak makan sebab tak ada selera... huhu... Actually, meeting start kul 8.30 malam kot tapi aku sampai entah kul bape entah.. memang da lambat sangat la.. Tapi takpe, Famly 1st!! hehe.... So bler da start bengkel, memang bz la sampai nak kemas barang2 pon tak sempat.. huhu... Bengkel tu selama 2 hari dari 1/1/11 sampai 2/1/11. Tapi memang penat r... Sebab otak perlu diperah untuk wat proposal yang sebetul-betulnye kalau boleh. Sampai2 je aku mase malam tu, tahu2 aku kene jadi pengarah program untuk program homestay then perlu kerjasama antara kolej lak tu... adoi... Lagi susah r nampaknye... huhu... Ni dia gambar muka2 JKM KRP 2011 yang baru dilantik selepas majlis watikah perlantikan baru2 ni.... hehe...

sorry r dalam gmbar ni x sume JKM ad.. huhu...
         Habis bengkel, kelas pula bermula iaitu pada 3/1/11. Seperti sem lepas, baru je masuk 1 kelas pagi tu dah dapat pulak satu projek tekno... Kali ni kami punye projek mengenai 'preliminaries items' untuk membina kondo 20 tingkat kat sebelah plaza angsana. Macam mana nak wat tu kene pandai2 sendiri la sebab ni kerja individu. huhu... aku pon da pening.. Mane nak cari tender dokumen ngan dokumen kontrak untuk wat rujukan aku pon x tau sangat sebab kt UTM ni ad juga tapi tak banyak. Nasib baik kawan2 aku baik2 sanggup nak kongsi2 mane2 maklumat yang dorang dapat. thanx la kat korg!! sayang korang sumer!! tu baru projek yang dapat hari isnin tu yang nk kene submit 14/1/11 ni. Masuk pula hari ketiga sesi baru, kami diberi lagi satu projek untuk membina model rumah pam air. Kali ni dapat projek untuk kerja berkumpulan pula. Tapi bagi aku agak sukar untuk membuat 2 projek sekali gus kerana tarikh untuk hantar juga terlalu awal. Projek kedua ini pula dihantar pada 19/1/11. So aku pon ngah buntu tak tahu macam mana nak buat semua sekali gus sebab barang2 pon belum dibeli lagi dan tapak projek pon tak tengok lagi. Sebab tu la aku menulis blog ni untuk release tansion... haha.... Ok la, sampai kat sini je la wat mase ni... Hopefully aku dapat wat semua ni dengan teratur, teliti dan diberikan petunjuk.. Ya ALLAH,, kau berilah petunjuk kepada kami ya ALLAH!! hanya engkau tempat kami memohon pertolongan.. Kau permudahkanlah segala urusan kami...amin.... 

2 comments:

Paroy said...

cantik gmbar waktu petang kat danga bay tu..pandi snap!

NASIRAH AFANDI said...

haha.... actually,,tu main amek jew... x pndai pon nk snap gmbar2 cntik ni.. hehehe....